Tuesday, December 11, 2012

Grrrrr of assignment and masalah rumah.

Assalamualaikum.

Hmmm lama aku tak mencurah emosi kat sini. Malam ni aku nak buat perangai. Hihihi.

Ok guys, onyomak, geset, go!!!!~

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ya Allahhhhh. Aku sangat cuak la kuase doplohpat dah ni. Esok presentation.

Dikala budak-budak lain sedang asyik study utk upcoming exam, aku dan rakan-rakan se-assignment terbongkok-bongkok kat meja study sambil jemari keletak-keletuk menekan papan kekunci. (read: type written assignment). Tapi takpe. Orang kata berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. Ewah. Hihihihi.

Eh tapi seriously la, dah lama kot tak present depan lecturers. Nervous sangat rasa. Ya Allah tolong lah esok dapat doctor best lagi qurratu 'aini. Heheheh pun boleh kan. XD

Kali ni dapat subjek Microb pasal Viral Infection of Genital System. Aku, precisely dapat tang diagnosis, treatment and prevention & control measures of herpes simplex virus. Tutor kitorang best. Dr. Noha. :D Eventhough cam strict sikit kan, die baru habis PhD kot, tu pasal la mintak assignment kitorang scientific belake. Die suruh amek source dari journal. Masalahnye journal kat internet semuanya kedekut. Asyik kena subscribe je kan. Wiki jugak best dan senang paham. Kan kan kan. Tapi doc awal-awal kata jgn guna wiki. Haha. Kesiang..... Tapi takpe, kite jadikan wiki tu  tempat buat background reading and tempat utk get the idea, get the picture of thingss we gonna do. Ha gituuuu.

//

On another account, aku kan eeee geram betul la dgn tuan rumah ni.....punye adik. Seriously la. Haishhhhh tak tau nak kata tang mana lagi dah. Kalau die faham bahasa melayu dah lame dah. Dah lame dah aku brainwash, clorox dan jemur kat Luxor. Haha motif kan cakap macam ni. Tapi eeeeeeeee. Die ni menipu! Cakap haritu nak tengok toilet rumah kitorang (ada problem sikit). Masa aku ajak naik sekali, die tengah tengok tv. Die kate 'nanti, nanti'. Dahtu, sampai ke sudah tak naik. Ko angin tak macam tu. Aku bukan setakat angin malah taufan Sandy terus! Rosak emosi aku pagi-pagi tau. Pastu bila jumpa balik dia, dia tengah ngeteh dgn abang dia aka the actual owner of our house. Boleh pulak abang dia kata 'Fi eh?'. Nampak sangat dia tak bagitau abang die pasal rumah kitorang ni. Aishhhhhhhh. Aku nak menghukum arab mesir secara general macam tak sampai hati pulak. Tapi memang macam ni la kebanyakannya. Geramnye la hai. Haaaaaaa nak pindah terus ar macam ni. Tapi malas ar nak pindah byk-byk kali. Penat kot. Dah la rumah sekarang ni fadhi. So memang of course banyak benda. Dgn peti ais nya, katilnya, geroboknya. Ahhhh. Tensi aku duduk sini. Memang tak nak lah bagi adik ke anak ke sedare ke belajar sini. No no no. Biarlah aku sorang je yg kene. Hahaha tetibe mcm kelakar kan cakap camni. Tapi hey, it's a fact man. Now I know kenapa abang aku ye ye tak bagi study kat Russia. Mesti sbb something like this jugak.

Oh talk about students overseas kan. Ingat best sangat ke. At least kalau kat Malaysia boleh mintak sedare sedari tolong. Siniii? Kawan ade lah. Tapi semua busy study ape semua, nak mintak tolong pun, segan malah terasa sangat tebal muka utk meminta-minta.

Tapi tu lah. Ini memang mengajar kita utk lebih berdikari. Solve the problems instead of run from it. Face the things, chin up and do what you can do. Kalau tak boleh jugak baru  mintak tolong kan. But really. These things memang perlukan courage and kesabaran yg tinggi. Itulah makin dewasa, makin matang kan. Makin reti. Makin faham. Hehehehe aku rasa tetibe mcm matang kan. Hey even aku nampak macam happy sepanjang masa di dalam ini ada taufan Sandy kau tahu sebab adik tuan rumah itu. Haishhhh. Taknak la cakap pasal dia lagi. Emosi aku. Dia baik je sebenarnye. Tapi buat keje lembap. Oppssss. Sorryyyy (tapi best sangat dapat tulis dlm blog hahahaha). Tolong lah tolong berubah pakcikkkkkk! Pakcik is pakcik. Bukannye Ziyad yg kecik lagi tu. So far as I know, you don't have works. So ape lahhh susahnya utk call kan tukang paip tuuuuu. Hey aku ni tadi kate taknak cerita lagi, then what is this?!

//

Mari bukak buku baru.
Disebabkan esok nak present, marilah sama-sama tadah tangan dan doakan kesejahteraann aku dan kawan-kawan dlm menghadapai presentation esok. Aminnnnnn. :D

Dah, puas hati dapat buat terapi jiwa kat sini. Maaf atas kekasaran bahasa jika ada. Kbye.

Wassalam. Good luck to myself! Do your best!  

No comments:

Post a Comment