Thursday, October 11, 2012

Khamis Hari yang Bahagiaaaa....

Assalamualaikum..... la la la la la ~~

Hatiku riang sekali hari ini haha. Sebab esok cuti! Yezza! Alas, earlier today wasn't a good start, nevertheless we faced it steady and cool, bro.

Nak dijadikan citer, pagi tadi takde air! Oh mannn how can you be liddis, water? I got class you know. So I went to my friend's house to siap-siap whatever then off we go to the class. I wore tudung sarung okeh hari ini dipadankan dgn jubah. Easy. And fast. Atau nama lain dia, fashion kecemasan haha. XD

Anyway, cuti tahun ni dah dimansuhkan kepada sehari saje unlike last sem, third year students dapat cuti 2 hari. Aku redha hajela memburuhkan otak aku ni. Bagus jugak kena paksa study lama-lama ni kan, berfikir tentang manusia, kurang sikit risiko nak dapat Alzheimer (nyanyuk), iye dok. InsyaAllah. Nak diikutkan study medic kat Malaysia sangat tough tahu tak, dengan cutinya yang pendek tu. Cuti diorang paling lama 3 minggu je (sumber: dua pupu) hei dah lama aku selim kalau study kat local uni weih. But it's good tough to be slimmer XD

So, dah tamatlah minggu pertama kelas kat sini. Kelas semua 2 jam je hari-hari utk minggu pertama ni. Okaylah. Penat jugak sebab dah lama cuti kan. Ni kasi panas enjin dulu ar kiranya.

Oh, pasal rumah pulak, semua dah settle. Pasal bil haritu, aku mintak nak tengok resit bayaran tu then dia bagi lah. Okay. But one thing la, diorang ni memang tak organized betul. Resit semua bergumpal aje dlm laci. Patutnya kalau dah tahu ada penyewa, simpanlah bahan bukti tu elok-elok, in case penyewa nak tengok kan, ini dengan tertumpah air kopi ke hape ntah atas resit tu aku nak pegang pun guna hujung hujung kuku je. T_T
Wasn't that satisfied by the receipt though tapi nak argue lelebih aku sedar diri la vocab masih hijau lagi. Kalau nak argue kena ada ilmu, ye tak. Barulah argue dengan maruah. Kalau tak orang tu pun malas nak layan nanti sebab cakap macam errr bayi?

Tapi aku sempat bagi sedas kat dia. I said right into his eyes that 'I trust you!' Hahaha konon menakutkan sangat ah pandangan kau mata dah la sepet wei haha. Then dia reply  'No no no, we fear Allah and Allah sees us, something like that la, so aku pun okay fine. Lepas ni kitorang kena bayar bil sendiri. Phew lega aku. Tak best jugak asyik nak gaduh jumpa ngan Arab ni. Baik kita develop ikatan persaudaraan ngan diorang. Sempat lagi adik tuan rumah aku ni 'Do your friends bring any teas from Malizia? I want Malizia tea.' Yang lagi sorang tu 'Fen hadeyya min Malizia?' (mana hadiah dari Malaysia?) Amboi pakcik. Hahaha. I guess I'll fried some fish chips for them. :)

Pastu haritu mama depan rumah ni marah pulak kite letak sampah kat luar. Sebenarnye takpe je letak kat luar because we paid the caretaker to bring the rubbish down, but itu lah die. Itu lah. Mama depan rumah tu doesn't like rubbish in front of her house. Dia kata 'I become very nervous when I see rubbish'. Ewah. Esoknya, aku selamba je tekan doorbell dia. I dunno where on earth did the courage come from but aku nak pergi minta maaf kat dia face to face, formally. It turned out, she was overwhelmed kot sebab aku mintak maaf sungguh-sungguh, dia pun mintak maaf jugak sebab marah semalam. Comel..... Haha. Itulah datangnya ayat I become nervous tu semua. Haha.

See, everything happens for reasons. Turn the problem into chances, okay. Kemain lah aku ni chances lah bagai, tapi itulah dia, itulah. Hihi. Untuk pengajaran dan ingatan aku di masa akan datang jugak.


“Sesungguhnya orang-orang mukmin itu adalah saudara-mara. Oleh itu damaikanlah di antara saudara-mara kamu dan bertaqwalah kepada ALLAH agar kamu dikurniakan rahmat”
(al-Hujurat:10)


For one who knows and understands, it becomes easy for them to forgive and forget. Because nothing stay permanent but perish in the world. And nothing keeps you company in hereafter but yourself.  InsyaAllah. Keep praying so we'll be able to do what we shall do when the time we are put under the test comes.

Wassalam. :)


No comments:

Post a Comment