Tuesday, June 5, 2012

An antidote from me to myself.

Assalamualaikum.

Okey aku nak buat terapi jiwa malam ni. Kau orang duduk baca diam-diam, jangan bagitahu orang okeh.

Malam malam nak menjelang event ni lah, macam-macam jadi. Nak nangis je aku rasa. Sebelum ni aku pelik apesal budak-budak ni dok down, sekali terkena, baru kau tahu rasa duduk dlm kasut tu macam mana. Seriously. I've had enough.

Aku buat salah. Tapi salah as in bukan sengaja dibuat-buat. Pastu aku tengah rasa bersalah la ni. Hishhh. This feeling is hurting me deep inside tapi aku cool je. Eh ye je cool kan. Aku rasa nak nangissssss!!!!!! Tapi sabarrr laaa sikit sikit nak nangis kan. Dah besar kot. Hmmmm.

Tadi lepas those drama, I went to dine out with my housemates. I told and explained everything to them. Pastu gelak-gelak cerita pasal this and that. Hmmmm. Lega sekejap kan. Sekejap je lah. Lepas tu sedih balik. I would never be able to erase this feeling that soon. Who does? Rasa bersalah ni sakit tahu tak? Sebab ada orang yang sakit hati dengan kau. Aku tak suka lah bila ada orang sakit hati ngan aku.

Aku tak rasa aku being over perasan or hypersensitive here, but that't it. Kalau aku kat tempat diorang pun, aku geram jugak. Huhu. Tapi come on. I didn't do it on purpose. I seriously have no idea at all and that's where  I did wrong. I admit it. Terasa jugaklah dengan mulut orang. But they have the right to say whatever they want and that's our weakest point sebenarnye.

Perasan tak bila marah, kita suka jerit-jerit, hempas barang, mencarut, memaki and semualah yg sebenarnye boleh buat orang terasa dengan kita. I was like that before. Biaselah, aku ni ganas jugak bahasanya tapi aku rasa aku cukup menjaga hati orang. Aku tak being perasan tapi memang betul. Sebab aku tak suka orang simpan dendam whatsoever dgn aku. Aku bukan jenis carik gaduh. Tapi tu lah, people overlook that. Orang cakap aku suka kene buli (haha kat sekolah dulu). Aku bukan dibuli tapi aku malas nak bergaduh, itu je. Aku taknak orang terasa dengan aku. Selagi tak over, aku steady.

And memang 'taklah' semua orang sentiasa puas hati dengan aku. Kadang-kadang aku pun terlepas pandang jugak certain things.

Tapi bila aku buat salah, tak semua orang akan buat the same thing mcm yg aku buat. Itu life. Itu adat. Itu manusia. Kan. And heck yes, aku sedih.

Tapi nak buat macam mana. This is your part. Orang lain tak pernah rasa lagi. At least now you already know, you'd be able to prepare. Immune system aku dah sensitized. Lepas ni kalau ada pathogen yang sama datang menyerang, aku boleh counteract. Don't you think so? And Fatin did a good job in reminding me about 'God would never give something that you can't handle'.

Serius rasa terpukul. Aku tahu that thing, tapi tak teringat pulak during waktu-waktu genting macam ni. Haishhhhh. Itu lah pentingnya support system ye kawan-kawan; to remind you when you forget. (Huhu tetiba kak kinah bagi mesej kat aku ni. Mak aihhhhh meleleh terus. Macam tahu-tahu je akak ni)

Aku belajar banyak benda sepanjang 'fatrah' ni. Tak senang ye kawan-kawan. Ada yg menangis. Ada yg tak tidur malam fikir penyelesaian masalah. Ada yg sampai demam berpanas bawah matahari. Takde balasan. Semuanya buat sebab nak belajar. And aku rasa aku banyak belajar, Alhamdulillah.

Dan aku rasa aku tak perlu nak bersedih-sedih sangat. Sebab aku ada kawan-kawan yg supportive. Yg sentiasa bagi aku seribu alasan utk terus berlari bila aku decide utk berhenti (dah macam masa rentas desa hehehe). 


So, NURUL! Lepak dahlahhh. Bazir air mata je. Semua orang pun buat salah. Diorang nak maafkan ke tak tu suka hati diorang lah. You have no control over that. Selagi tak jauh dari Allah dahlah. Doa supaya Allah lembutkan hati diorang okeh. Senyummmmmm senyummmmmm senyummmmmmmm...... (mcm orang gila senyum sorang-sorang depan lappy). 

Ok dah. Aku dah lepaskan perasaan kat sini. Nak tidoq. Gudnite everybadeh... Feel much better now after giving myself some antidote. :)

Wassalam.

No comments:

Post a Comment