Monday, April 9, 2012

Terapi Penulisan

Assalamualaikum.

Hishh, serius aku mengantuk! Jadi kau lagi buat ape kat sini ha budak?

Ala, rindu la dengan blog neh. Gatal gatal jari jemari aku nak menari tango atas keyboard ni menghentak-hentak setiap anak kunci atas papan kekunci ni. Ayat nak dramatik aje die ni. Siapa pening boleh ulang baca.

Aku ni tengah mengantuk gedik je ni. Sebab ape? Sebab kan tadi tengok la video anatomy kat youtube yang budak-budak ni buat. Bagus budak-budak batch aku ni, memudahkan proses ulangkaji anak-anak buah. Semoga Allah merahmati kalian, amin....

Tapi tu lah. Masuk video ke 3 je aku dah menguap nguap ternganga tak boleh besar lagi jahhh menahan ngantuk. You know, ni bukan mengantuk versi nak tidur, tapi versi mata memang allergy ngan ilmu. Asal masuk lecture, ngantuk. Bukak buku, ngantuk. Ni ada aku kene 'sepuk' kalau abang aku tahu  ni. Kecewa ibubapa tau. Hewhewhew. Tapi seriously. Ini based on true experience bak kate Scha Al Yahya wakakka poyonye, Farisha cukup.

//

Lagi 3 hari nak periksa ni. Physio banyaknye nak kene hafal. Tidakkkkkk!!!! Cukup punye allergy dengan ECG tu. Ape tah P wave, QRS complex laaa. Haiyoh. Aku taknak jadi cardiologist. Jadi bini cardiologist takpe itu memang impian sejak azali. HAHAHHA lawaknye kawan sape niiii? Ok serius serius.

''Nurul, you have to know all these stuffs. These stuffs you label 'tah ape ape' now are going to help you in clinical year nanti. Ishhhh makan banyak, belajar malas! Change that! Makan banyak, belajar banyak, result terbilang! Okehhh! '' Tetibe ade slot motivasi plak kan. Cam biase, terapi jiwa melalui penulisan ewahh. Wei aku makan mane ade banyak sangat, hello sikit eah, aku memain jek. Taknak caye takpe. Kite tunggu bulan 7 nanti. Ehh.

Musim-musim exam ni aku ada rasa nak delete facebook. Tapi susah ah. Biasela, orang 'biji' kannn eeee rase nak sepuk je perazzannn....HAHA. We live with facebook to the extent it becomes like mobile phone. A necessity. All infos are there in the facebook. Infos reach you by facebook. That's what facebook does. No facebook means you get behind those infos. Kira tak up to date dengan info semasa la dengan bila nak amek serainye, nak beli satenye, baraka lagi (hoi ko datang Mesir nak study kan kan). Maksud aku facebook bagi aku dah menjadi satu keperluan sebab kat situ la die nak umumkan distribution soalan exam, distribution markah exams, tarikh start module baru, nak upload gambar practicals yg cantik sangat tu ha ape lagi, dengan kursus kahwinnye lagi (eh main je ni), dengan aktiviti-aktiviti semasa lagi. So kalau takda facebook, dah jadi lambat terima informasinya lagi. So how?

Jadi, di sini lah kita boleh tengok sejauh mana gagah perkasanya disiplin diri kita ni. Konon la kan dulu sekolah ex anak beranak biro disiplin gitu (aku la tu) tapi disiplin ke Laut Dalam.... Justeru, aku menyeru pada diri sendiri, online jangan nak lelebih ea. Tengok ape yang patut je. Lepastu off. Blog takpe. KAHKAHKAH tak adil nye aku neh. Ala biased terhadap facebook bukan dosa besar pun LAL LA LALA.

Aku nak buat betul-betul pekse kali ni. Hari tu result jatuh teruk kan, nangis kan (ok tipu je) so kali ni kena la buat betul-betul. Tunjuk kat diri sendiri ape yang kite mampu capai. Bukan cakap je okehhhh.

Baik, aku dah termotivasi ni. Selamat jalan, kawan-kawan. Aku nak study! Cewahhhh. Boleh update status ah pasnih. HAHA.

Ok, All the best to you! Doakan kejayaan kita semua ok. Bye, salam 'alaikum.
May Allah bless..


Wait for me, bunga! InsyaAllah! 






No comments:

Post a Comment