Tuesday, November 1, 2011

Hari yang Sibuk

Assalamualaikum.

Phew, such a tiring day. Aku kena ganti kelas praktikal Khamis  ni tadi. So, bermastautin lah daku kat Mouassa dari pukul 10 pagi sampai 3 lebih petang.

Kesannya: at the end of practical class for Decontamination, aku dah tak dapat concentrate. Dan yang paling malang because I didn't even try to. Pathetic. Ni semua salahkan construction kat sebelah makmal tu. Gedegang gedegung. Bapok bising nye ha. Aku ingat mata aku yang bergegar, rupanya memang bangunan bergegar sebab bunyi gedegang gedegung tu. Sangat annoying lah aku rasa campur dengan suara doktor yang tak dengar, campur dengan aku yang mengantuk. Ishishish. Astaghfirullah.

Manage to get myself out there faster than anyone else and headed straight home. And yeah, I made big mistake some more to complete the disaster day of today. I crossed the road too fast and  tak sedar ada van kocik merah sangat laju on my way. (dah lah kecik, bawak laju! Kerazi sungguh) Eiiiii, to make it easy, aku try mendelete memory aku tentang van tu. Berjaya. Takdalah aku rasa macam nak putus nyawa tadi. Alhamdulillahhhhh panjang-panjang.

Sampai rumah, gedegang gedegung lagi. Ya Allah.....mengucap panjang lah daku. Semua orang pun nak bina bangunan hari ni. Redha je lahhh. Kesimpulannya, hidup aku sangat gedegang gedegung hari ni. Dan oh, lupa. Aku jalan sorang lagi tadi...!!!! TAK SUKAAAAA!!!!

Oklah, on the bright side, aku perasan hot  confident dan berani bila jalan sorang-sorang. Jalan sambil buat muka masam, gerenti takda orang berani kacau. And yeah, avoid making eye contact. Sebab diorang ni bukan boleh caye. Rase nak terajang laju-laju (dlm hati) bile kena buya-buya. What is buya-buya? Oh, die macam sejenis insult utk orang Malaysia lah. Apebenda tah maksudnye. Tapi orang yg bawak kete ar paling suka buat keje terkutuk macam ni. Pastu bila diorang blah, aku akan kutuk diorang balik (dlm hati). Contohnya; 
Wahai pulan, kereta kamu tu cantik sikit je dari besi buruk. Tak payah nak ejek ejek sangat. Sila ejek kereta sendiri dulu. 
Takpun,
Eiii gigi kuning ngalahkan pisang belakang rumah nenek aku, nak sengih-sengih pulak. Ingat handsome? Nightmare tahu! 

While, on the pathetic side, aku nampak lonely bile jalan sorang-sorang. Dan aku nampak kasihan. Dan aku nampak macam ahhh aku taknak nampak aku macam tuuuuu!!! Ok dah. Tamat. Study mode tetibe. Excuse me.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment