Tuesday, October 18, 2011

Modern Math SPM

Hye. Jap, jangan salah sangka. Aku tengah baca buku tadi. Buku sekolah tau bukan novel ke majalah. Pastu standard ah, buku sekolah kan. Bape jam je la boleh tahan. Aku pun usha gamba-gamba lama kat Fb. Precisely, gamba-gamba kat Smap dulu. Hehehhehehe, lawak la wei tengok gamba dulu-dulu.

Nah, tengok  ni.
Oh, bukan Poi atau Dodol yg aku nak highlight. In case you are wondering, Dodol yg kanan, Poi yang kiri. Diorang ni star Modmath so, amek gamba time PnP ni is not a big deal la. Steady gitu. Ok, sebab aku malas nak edit gambo ni, ko cari la budak pompuan pakai baju kuning yg tengah steady letak pale atas meja. Ha, tu aku. Ish ish ish, memang saje je budak yg amek gambo ni tau. Nak snap, time aku tengah tidur aje. Terjejas imej. Ni zaman tingkatan 5 (2009) dulu. Kelas Modmath ngan Sir Mok tengah belajar Earth as a Sphere. Aku syak ni mesti waktu lepas break semayang zohor ngan lunch. Tak pun before break tu. Kalau tak, takdenye aku nak tido tido dlm kelas ni. Bukan style aku. Ehem. Hehehehe.

Pape pun, let's usha gamba mase SPM. Steady je pengawas peperiksaan amek gamba kitorang kan. Sporting ah dorang. Ze best gituh. Ha nampak tu Poi lagi sekali yang depan sekali tu. Yg paling tekun sekali jawab soklan pekse. Aku taktahu nak syak ni kertas ape ni sebab aku ade 11 subjek nak di suspek. Oh, btw, yg ade arrow tu aku. NA126K032, yeah that was my number.

Ni hari pengumuman result SPM. Yang penting, aku tak dapat A+ la utk Modmath. Kene marah ngan cikgu Zabed. Muahaha. Sebab Addmath dpt A+ pulak. Hm, tu rezeki je tu. Aku ni bab math ngan physics tolong la jalan laju sikit. Ulang 5 kali pon belum tentu aku ingat. Kat tangan aku tu pamplet USIM. Oh, dulu aku taknak gi overseas. So USIM tu first choice UPU aku. Tapi tak dapat pun. Dapat PASUM. Pastu, aku fikir lagi sekali, dah dapat result elok-elok, taknak gi oversea plak. Cam rugi je. Well, the chance ade depan mata kan. Lagipun, Allah bagi result elok-elok mesti sebab nak kite jadi somebody kan. So, aku pun apply MARA. 
- THE END-

Dan, aku pun tercampak kat sini. Tengah baca buku Infection and Immunity gituh. Hehehe, penat ek belajar. Tapi fun! So, baik aku gi belajar. Esok ade TBL ni. Mampuih aku kang esok, orang lain jawab soklan cam tak cukup napas, aku je sorang-sorang blur. Oh, tidak comel la macam tu. So, aku kene belajar! 

Bye bye. 

No comments:

Post a Comment