Friday, September 9, 2011

Hari yg Busy

Assalamualaikum.

Phewww.

Setelah lama aku tak menghidu bau asap kenderaan, at last, aku bau jugak tadi. Wuhuuu. Apekes tah demam budak ni rindu bau asap. No lah. Actually, aku ni dah lama sangat terkurung dalam rumah. Tu la, ade lesen taknak guna. Tak tahu bersyukur! atau dalam erti kata sebenar, aku sayang akan nyawa kurniaan Illahi ini. Tehee.

Ape aku nak cakap tadi?

Ha, tadi aku keluar. Aku pergi post office, hantar barang kat kawan aku. Sorang kat Ganu, sorang kat Pahang. Ah biaselah tu. Bile duduk jauh di perantauan, kawan pun dari segenap pelusuk dapat. Tadi kan, aku dah siap isik borang pos laju tu, aku tekan nombor giliran. Dah dapat, aku tunggu. Bile dah dipanggil, aku pergi la kaunter.

"kak, saya nak hantar pos laju"
"pos laju tak payah amek nombor giliran, dik. Pergi kaunter hujung tu"

Opsieee, malu guwe. Tapi ape orang tua kata 'learn from your mistake'. Aku pun pergi ke kaunter hujung kat akak yang ermmm muka masam masam air teh o limau. Oo, die masih belum masam tahap gula-gula skittle lagi. Nasib baik atau aku boikot pos office itu. kahkahkah macam la die rugi. Takpe, janji hati aku puas. So, korang dengo ni. Nak hantar pos laju, tak payah amek nombor giliran. Terus beratur kat kaunter, ok!

Pastu gi duplicate kunci rumah sewa. Gila jauh la. Rumahnye kat Mesir, kunci duplicate kat Malaysia. At least adelah unsur-unsur oversea kat rumah aku tu. =P Dah tu, pergi kedai gambar pulak. Nak buat visa lah katekan. Malas gile aku seh. Masa balik riot aritu, aku dah amek gambar dah kat situ. Visa punye hal jugak. pastu aku gi tinggalkan gamba tu dekat rumah sewa. Haishhh, dah kena buat another shoot. Auntie tu kenal aku weih. Sama ada aku yang comel sangat atau kedai die yang tak laku sampai die ingat customer. kahkahkah jahat gile aku neh. Sebenarnye sebab auntie tu memang kuat ingatan macam orang Arab kot. Hm, maybe.

Masa amek gambar;

"you bukak mate besar sikek boleh aa?"
"mata saye memang sepet la auntie. takpe, saye try aa"
"ok, you elak sini sikek" (puas aku pikir elak ape ke nye? rupenye, die suruh lentok sikit kepala ke tepi)
"ok, you pandang sini sikek" (aku dah rase macam model kahkahkah)

Eh tapi one thing yang aku perasan, everytime aku amek gambar, mesti orang tu betulkan kepala aku dulu. Apesal eah? Dulu mase amek gamba kat Arab, orang tu datang siap oter agi kepala aku due-due belah kasi centre. Sabo je lah. Kepala aku memang teleng semulajadi ea? Ya Allah, nasib baik tak teruk naw teleng aku ni. Alhamdulillah banyak-banyak. Heheh.

Ok dah. Aku pening pale ah pakai spek baru ni. Yang aku cakap power tinggi tu. Nak bebel lame-lame pun tambah pening je. So, aku gerak dulu! Oh by the way, Fazira and Sabrina are sleeping over in my house for tonight! And yeah, aku adelah emak yang excited! Hahaha.

Sekian sahaja utk hari ini. Esok, tunggu.!

Wassalam.

No comments:

Post a Comment