Wednesday, March 16, 2011

Blues Memanjang

Mood aku berwarna biru sebab lagi beberapa hari je boleh duduk kat rumah. Malaysia. Ish, betul la apa kakak-kakak senior cakap. Once dah balik, mesti nak balik lagi. Kalau boleh tak nak miss hatta satu cuti pun setiap tahun.

'' Aku kena balik sebab aku kena belajar. Sebab rakyat Malaysia perlukan khidmat keterror'an aku. Lagi pun, ini salah satu cara untuk buat Mak dan Abah bangga. Yeah, aku tak sabar nak habis belajar! Cepat lah masa berlalu! ''

Tadi pergi SA Tmn Perling, ambil slip Darjah Khas Mur. Terror gila budak tu. Boleh dia kalahkan si taukeh Ahmad Syahir. '' Caer kau punye rekod dah boleh bakar dah. '' Mur dapat agregat 9 Darjah Khas, best student lagi tu. Ok, honestly aku malu lah jugak sebab aku dulu agregat 19 je. Tapi takpe. Ad lagi teruk dari aku (21) . Muahahaha. Menghidung tinggi, picit hidung tu kang.

Darjah Khas ni kira darjah kebesaran  tertinggi kat sekolah agama kerajaan Johor. Aku tak tahu lah Selangor punye camne. Pastu ade exam yang kitorang panggil exam darjah khas at the end of the year. Subjek yang diambil ada macam-macam (Tauhid, Ibadat, Al-Quran, Bahasa Arab, Munakahat, Jenayat, Hadith, Sirah, Muamalat etc). Pastu nanti die kire punye kire punye kire jadilah superman! Ok tak tak. Nanti die bagi lah agregat. Agregat tu nanti ade pangkat pulak. Pangkat 1, 2 dan 3. Agregat 7-24 is pangkat 1. Yang ke bawah tu pangkat 2 dan 3. Nak tau tak, dengan sijil darjah khas ni, dah boleh apply jadi guru sekolah agama! Time dulu la. Tak tahu la sekarang ape cerita. Pape pun, bersyukur sangat sebab kitorang semua dah lepas darjah khas ni.

Mur boleh pulak asek cakap '' Ish aku tak caye la. 9 eah! Aku dah la selalu tak datang skola. Eii aku tak caye doe. Ish tapi, kuase Allah kan. Kun fayakun... '' HAHA, Mur...Mur....Sempat lagi tu selit ayat Quran.

Pape pun, another 4 days to be back 'home'.!!!! Arghhhh. Blues blues blues...

4 comments:

  1. kat selangor ikot mcm mesir skang..
    ade mumtaz..jayyid jiddan..
    subjek same.. PSRA name pekse tu.. haha

    ReplyDelete
  2. Ooo PSRA...Aku baru ingat. Sape tah penah sebut dulu. =) Amacam mesir?

    ReplyDelete
  3. mcm biasela.. cumenye sume mende diowang nak cat warne bendere temasukla pokok.. haha..

    ReplyDelete
  4. hahaha. yeke. agak tak sabo aku nak tengok mesir berwajah baru

    ReplyDelete