Monday, October 24, 2011

Masak masak kahwin!

Assalamualaikum. Hye!

Hari ni kelas habis pukul 11.15 pagi. Heaven betul tu habis awal. Seperti yg dijanjikan aku lunch kat rumah Nadhirah sebab turn die masak hari ni. Sebelum lunch tu aku kene la tolong die masak sekali. Ok relax, kitorang masak simple je. Sup ayam gitu. Tapi simple simple pun berbalah jugak nak masuk bawang merah ke tak, dah cukup masin ke belum. Haha macam macam lah bile masak sendiri ni. Time ni ah baru nak teringat kat mak! Oh mummy!

Pastu balik rumah, Raihan tengah masak pulak. Die ni head chef rumah aku. Pengalaman die sejak darjah 4 woh jangan buat main. Die tengah masak ayam kurma. See! Ingat senang ke nak buat ayam kurma? Aku pun tak reti! Haha. Boleh ah cume tak confident je. Kalau buat aku sorang makan, takdelah big deal sangat pun. Tapi sebab nak bagi housemate makan kenalah proper sikit. Kang tak pepasal ade orang trauma makan sup pulak kang.

Ni nak citer pasal aku ni. Asal turn aku masak je mesti masin! Tah la aku rase macam tak masin lagi. Aku tambah lah garam. Sekali makan, masin bukan calang calang. Stok kalau makan straight seminggu insyaAllah tekanan darah boleh mencanak naik. Rerupanya, masa masakan tu panas memang rase tawar sikit. Bile sejuk kang baru keluar rase masin sebenar die tu. Ya Allah barule aku tahu modus operandi nak masak ni. Baru je aku cuak bile budak budak ni menggiat aku dah nak kahwin sebab masak masin masin. Kahkahkah. Mane tak cuaknye ha. Kat sini dah lah topik kahwin selalu disebut sebut.

Aku teringat dulu before nak decide further kat mana, aku pernah tanye ustazah aku. Betul ke budak budak Mesir ni cepat kahwin? Muahahah macam dah takde soalan lain nak ditanye kan. Macam nak bawak lada kering bape kilo ke? Soalan kahwin jugak aku tanye. Pastu ustazah cakapla, tak salah nak kahwin awal. Saye pun dulu kahwin mase kat mesir. Pulakkk. Haha. Tapi pade aku, kalau tak carik takdenye ia nak datang. Kann? Yang paling pelawok sekali sbb abg sedare aku kate, bapak aku dah bagi green light woo jikalau aku berhasrat utk berkahwin. Muhahahha. Siap suruh die carikan ustaz lagi untuk aku. Kahkahkah. Padehal tahun 1 pun tak abeh lagi mase tu. Haiii, bapaku, bapaku. Pape hal pun, aku berpegang pade prinsip "kalau tak carik, dia tak datang". Ewahhh siap prinsip bagai. Istikharah dan ibu bapa sbg panduan, motto aku. Ade motto pulak. Huhuhu eh apesal kelako sangat neh? Dari masak ke garam ke kahwin. Biaselah, broad spectrum punye pemikiran kan. Hehehe.

P/s: aku tak sukaaaaaaa jalan sorang soranggg balik dari kelas....!!!
Sekian.

No comments:

Post a Comment