Saturday, June 11, 2011

Neutralisasi

Assalamualaikum. 

Hai, semalam entry aku emo kan. Hari ni aku nak neutralize kan balik entry-entry aku. Ish aku rasa banyak gila benda aku dah tulis kat blog ni. Eh bukan tulis. Lebih kepada merapu-meraban aku rasa. Sebab tu aku malu nak cakap kat orang aku ada blog. Sebab takda apa-apa pun kat sini. Erm selain dari entry berciri Maria Tunku Sabri dan emo-emo dan sikit-sikit pasal study dan exam yang entah bila aku boleh lari daripadanya. Haizzzz. Hep, merungut! Biasa dia! 

Ok, aku saje je ni. Tak tahu nak tulis apa pun tapi nak tulis jugak kat sini. Hancur hati abang kandung aku tengok adik merapu-rapu kat blog. Haha, nasib awakla, abang kandung. Pagi tadi, lepas bangun subuh, aku tak tidur. Buat kali yang boleh kira dengan jari. Hehehe. Lepas baca Ma'thurat, baca Quran, baca surah Al-Ikhlas 3 kali, aku sambung study. Huh, dengar macam ciri-ciri pelajar cemerlang. Macam je, tak pun. Hahaha. Tapi, sedang berusaha wahwahwah. Pastu, breakfast besar-besaran dalam bilik aku. Bilik 2 orang katekan, privacy lebih sikit. Roommate pun very nice. What more would you ask? Makan nasi lemak KSP yang wahwahwah dengan 2 batang sausages. Wahwahwahwah I know I really apply kata-kata 'Breakfast like a King'. Pastu borak-borak-borak dalam bilik. Typical girls activity. Pastu online. Pastu menghadap blog. Teringat dulu kan, mak aku pernah ugut nak delete blog ni sebab aku asyik duduk depan laptop je taknak bersosial. Hahaha. 

Jangan risau. Ni tak lama. Tomorrow, I'm gonna start my puasa terhadap FB dan blog. Nama pun puasa kan, mestilah ada waktu berbukanya. So, secara metaforanya, 'lauk berbuka' aku dikurangkan dengan severenya. Berkuatkuasa bermula esok. Jadi, siapa nampak aku online lebih dari 30 minit boleh jerit dan piat telinga aku suruh study. Heheheh. 

Yay, malam ni Mak Abah sampai rumah! Macam lah aku ada kat rumah nak sambut kan. Tapi takpa. I really really wanna talk to them. Miss them like I don't know how to say. God only know. That kind of missing. And now I guess you know more than anyone that I write very long post. I tak harap orang baca, tapi kalau baca bagus. Hahaha kalau nak tulis dalam Nilam pun boleh. 

Nota kaki 1: Baca surah Al-Ikhlas 3 kali macam khatam 30 juzuk Al-Quran. So, kalau baca this setiap pagi macam kita khatam Quran everyday! So sweet kan everyday boleh khatam Al-Quran! Moh start your day with 3 Al-Ikhlas!

Nota kaki 2: Kalau ada reader yang happen to be furthering your study in Alexandria, and found this blog in google search, and would like to ask questions, you are more than welcomed to do so. 

Nota kaki 3: Aku suka gila baca blog ini kalau tengah malas nak belajar. Sebab blog tersebut sangat membangkitkan rasa 'I wanna be like her'. Pastu aku terus bukak buku. Selalunya aku akan macam tu la. Kadang-kadang tak pun. Hahaha, rasa nak babab diri sendiri. Pastu yang Nota Kaki 1 tu, aku ambik dari akak ni lah. 

Ok dah, cukup cukup. Cukupppppp......!! Fullsetop. Selamat tinggal semua orang. Puasaku bermula esok sehingga tak tahulah. (Tiba-tiba 3 hari lagi ada entry baru aku keluar kat dashborad kau orang HAHAHHA)

No comments:

Post a Comment