Saturday, March 19, 2011

Hai Mesir, Bye Rumah

Hari ni secara rasminya adalah hari terakhir aku berada di rumah. Waktu bermalas-malasan, menggemuk-gemukkan telah berakhir. Officially.

'' Get off from me, katil berkate. Get lost from my sight, TV memaki. Get the hell out of me, dinding menjerit bagi pihak rumah. ''  (Oh, rumah siapakah sungguh berhantu ni?)

Hari ini;

Mak masak Nasi Beriyani Udang !!! ( resepi Mat Gebu ) Terbaik ah. Masakan 100 persen air tangan ibu, aku tolong potong kentang je. Boleh? Huahuahua. Makan secare berjemaah pukul 4.30 petang tadi. Apesal lambat sangat makan tengahari? Oh kami sengaja menjama'kan waktu makan. Ingat musafir je boleh menjama'? Tetibe; aku teringat waktu sekolah dulu asal hari minggu je semua nak jama' mandi. HAHAHA. Pagi tido. Tengahari tido. Petang kang baru mandi. Punyelah penat weekdays nye tu. Ceh, sesungguhnya la tu.

Malam tadi;

Rumah area Belibis ni tetiba black out. Aku tak kira! Secret Garden perlu dikhatamkan. Bukak laptop. Tengok kat laptop. Tetibe (jeng, jeng, jeng) telefon rumah berbunyi. Mak aihh, siapa pulak telefon pukul 3.30 pagi ni? Aku pun buat-buat berani angkat. ''Yumseyo? Eh, silap. Hello?''  Dari belah sana, diam je. Cuma dengar bunyi orang bernafas. ''Hhhhhhh, hhhhhhh, hhhhhhhh.'' Peh bapak cuak aku rase nak aje baling tepon tu. Tapi pompuan kena maintain ayu dan cool sentiase. Aku letak je la. Sambung balik tengok Secret Garden. Sambil tu mata jeling-jeling tingkap yang aku bukak dengan luas kasi angin masuk. Ish tak puas hati! Sape nak prank aku ha! Tetiba; aku dengar lagi bunyi nafas yang sama sebelah aku. Aku dah terpikir sesuatu. Aku capai henfon Mur kat sebelah dia. Aku cek. SAH !! Budak ni memang terdial nombor rumah tadi. Padanla bunyi nafas sama! Cilakak, buat aku gabra sengsorang tengah-tengah pagi yang sepatutnye ngko berqiamullail tapi aku layan korea. 

Pengajaran (untuk Mur) ; tidur tu bior le sesopan sikit ha.  Jangan letak tepon bawak kapla atau bawah bantal kang ntah sapa-sapa hang pi tepon. (Jangan tanye apesal keluar loghat utara. Ini namanya instinct) HAHAHAHAAHA

No comments:

Post a Comment