Thursday, February 24, 2011

Yes, hari ni sangat produktif sampai cedera!

Well, yeah today was a fairytale tak tipu je. Hari ni memang benar-benar punye produktif. Nak tahu ape bende yang produktifnye? First aku mencangkul hari ni. Haha, I bet korang mesti macam tak percaya kan. Dengan tuala good morning nye aku mencangkul depan rumah, wallah, muka kayak nyonya kebun bunga Cameron Highland. Tetiba Cameron Highland kan, takpa, teruskan baca.

Tok Lah la ni nak tanam pokok bunga sundal malam kat depan tu ha. Sambil ketuk keyboard sambil pandang kiri kanan sebab aku kat bawah ni, sorang-sorang online dalam gelap. Peh, nasib baik belum tengok cerita Khurafat lagi. Orang kata cerita tu seram? Hantu kaw-kaw punye. Apa beneren, Pak Joko? Lepas mencangkul, cabut rumput pulak. See, memang tanning sakan tadi. Tapi takpa, Tok Lah punye pasal, I on saja. Cucu emas kan.

Ha, tahu tidak tadi time aku berjalan-jalan atas treadmill, aku rase penat sangat. Aku pun pejam mata dengan harapan waktu akan berlari pantas tanpa kusedari. Sambil ambik feeling nyanyi-nyanyi:

''Tanpa kusedari.....air mata kumengalir....''

Sekali, ha kau! Memang beneren aku nangis. Tiba-tibe je aku rase aku makin kebelakang dan kebelakang dan terus kaki tersangkut antara treadmill dengan dinding. Treadmill letak depan dinding, memanglah kan. Bile aku pikir balik, kalau tak kerana saiz kaki aku yang comel, nak jugak kan, dah lama accident tadi boleh bagi ilham untuk citer SAW series akan datang. Haku memang tak tahu SAW tu dah berapa series sebab memang tak nonton. Aaaaa, yucks! I hate films with torments and bloody torture. Tengok pun boleh termuntah. Memang jahat gila nak mampus tak ingat tuhan kalau betul ada orang macam tu hidup atas dunia. Eeee. Goosebumps la aku, serious tak tipu ni. Pandang kiri kanan lagi sambil typing.

Eh eh, aku cerita apa ni? Haha, balik pada kaki tersepit tadi. Alah sian die kaki sepit ye (sambil buat gaye Minu)
//
Walah, sakit oi. Sakit tahu. Nak jalan pun dah macam orang cripple. Tahu, cripple? Cacat? Belakang tumit aku bengkak. Haha, part ni lawak sebab aku tak tahu pulak area tumit ni boleh bengkak. Sekarang siapa tak puas hati pasal kewujudan bengkak kat tumit, boleh call aku. Aku bagi kaki, bukti! Tengok sendiri.

Tapi malam tadi mak bawak chocolate brownies secret recipe pulak naik atas. Supper lah gitu. Tak nak kalah supper secret recipe gitu. Alah, saki baki. Haish jahanam jahanam exercise aku tadi. Tapi sental tetap sental. Penat mak bawak naik atas tahu. Sebagai anak yang baik dan mengenang budi, haruslah kita makan hidangan yang mak penat-penat angkat. Ha kau tak tolong mak angkat dulang eaaaaa.....Tak lah, aku kan telah tersepit lantas seperti crippled sedikit, lupa kah kau?

Sekian sahaja cerita aku yang sangat produktif hari ni. Sangat la sangat, bukan?

Aku harap aku hilang 1kg hari ni. HAHAHA. Baru boleh tidur tersenyum.

No comments:

Post a Comment