Wednesday, June 9, 2010

Isya' tadi...

Tadi malam aku baik siket. Solat Isya' awal waktu. Lepas mandi aku terus ambil wudhu' nak solat Isya'.

Aku naik atas (sebab mandi kat bawah) dan ajak sesape yang available tuk solat jemaah. Uish memang Alhamdulillah, sejuk perut mak mengandungkan I. Hehe.

Ok, Wanie was available though she was sleeping. So I woke her up and asked her to ambil wudhu'. (ambil wudhu' dalam english ape?ablute ke?ke ablution?)

And Wanie without questions, agreed to be the imamah. Fine, we started to pray together.

Rakaat first Wanie bace slow, ngantuk ke ape kawan aku ni?

Rakaat kedua, ok dah kuat siket, Alhamdulillah.

Rakaat ketiga, tiba-tiba Allahuakbarullaaaaaaaahu akbar*azan berkumandang*....Cis, baru masuk waktu Isya' rupanya.!! Kami pun lantas memberi salam dan menghentikan solat. Blerghhh.

Wanie: Tiqahhhhh, nape buat kita macam ni...???

Aku balas dengan gelak horror tiada tandingan. Hahahhaa.

p/s: Sorry Wanie...Kita seriously ingat dah masuk waktu sebab kita kan mandi lame so macam confirm dah masuk waktu bila habis mandi. Rupanyaaa....

p/s: Jangan terlalu yakin dengan diri sendiri. Tengok jam dulu sebelum solat.


No comments:

Post a Comment