Sunday, May 16, 2010

2nd post guyss. Haha

Ok right now saya di atas katil sedang menaip lah bukan. Kalau tak bagaimana wujudnya entry ini? Haha, ni pun pinjam laptop sorang kawan baru. Her name is Yaya, thanks ye Yaya.

Life here is getting better Alhamdulillah. Hari ni students second intake masuk, ade 18 orang sume skali. So overall ade 50 orang la including first intake. Kelas pon akan divide into two.

Oh, nak cerita pasal kelas plak. So far baru 2 kelas yang saya dah masuk. Bahasa Arab Amiah, ie bahasa arab pasar. Wahh, agak la tergelak gelak kami dibuatnya. Sebabbb, ala biasa la, dialek baru ni memang agak klakar. Huruf Jim sebut Gim, Huruf a, ba ta, kami sebut eh, beh, teh...Wakaka, menarik. !!! Nama Najwa disebut Nagwa, Atiqah disebut Ati'ah, Thalathah disebut Talatah.

Em apa lagi nak cerita ek? Oh ya, hari tu time orientasi, my group kene buat drama. Tapi saya buat pentomin. Dapat nombor 2 beb. Hahaha, tak dapat nombor 1 pon takpe. Janji kami memang had fun la. Disamping dapat merapatkan ukhuwah di antara kami. Agree kawan-kawan? (Housematesku mengangguk angguk tanda setuju).

Rumah saya ada 9 orang semua sekali termasuk saya. Yana(nama dia disebut paling first sebab die dok paling dekat ngan saya skang neh, kat sebelah jek), Wanie, Jihah, Izzah, Hanis, Yaya, Aisyah, Afiqah.

Ha, pagi tadi saya terjatuh time main bola kat padang. Wakaka, mangat betul tu. Sampai terjatuh. Lutut luka, seluar pon koyak. Bhaha. Tapi skang dah ok. Walaupun still sakit sakit sket.

Uih, penat la hari ni membasuh baju, Handwash gitu, Ingatkan masuk kolej dah tak payah handwash, rupanya masih lagi handwash. Takpa, takpe, Ikhlass....Huuhuhu.

Waaa, mak rindunye mak nak balik rumah, Bile jiran sebelah pasang aircond, kitorang kat rumah ni rase nak menangis teringat aircond kat rumah. Haha, kesian kan, Takpa takpa Ikhlas....Heheh

Okla...Babai.

Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment