Saturday, September 4, 2010

Cerita bus takde motif

03/09/10, 2328 hr:

Location: Transnasional bus upper seat.

Yuhuu, mari pulang ke rumah!!! Aku dalam perjalanan balik dari KL ke JB.

Aku sedang bosan tak tau nak buat ape dalam bus. Kat sebelah ade hambe Allah tak tahu jantina laki atau pompuan. Tapi aku suspek die pompuan. Tomboy, yeah. Rambut blonde boy haircut, specky, topi ferrari merah cover muka nak tido. Motif aku memberi detail dia???

Ni dah kali ke satu kosong kosong aku naik bus kalo nak kire dari zaman form 1. Koh3, ade mu kesoh?? Tapi aku tahu ade orang lagi dah jemu naik bus. Tengok bus sudah tak jakun. Lagi mahu muntah ade. Sebab dia pegi balik keje naik bus aje. Takpe, usaha gigih eskalator kejayaan. Hek3.

Aku sedang duduk kaki herot ngale ke lorong orang lalu sebab orang sebelah kangkang besar gila. Haih. Belakang ade beberapa gadis India yang bising pastu henpon kejap2 bunyi lagu tamil. Best gilaaa...Silent mode can ah ha??

Harapan nak tengok tivi dalam bus pecah berkecai menjadi kaca halus. Baru sat tadi tv jenis lipat tu membuka lipatan menunjukkan skrin macam canggih gila. Tetibe skrin blank kaler biru. Apa kes??? Tidakkah aku berasa keciwa di situ?? Fine, tidur the escapism.

Oh not really. Kerusi keras cam batu. Bukan port baik untuk lelap. Lantas aku hantar SMS ke sedari Sabrina, si pengubat jiwa kacau aku.

''Sabo je la eh dok atas kusi keras. At least bus tu masih ada air cond and tempat duduk kan''

Terus sejuk hati aku. Terus boleh tidur. Kan dah kate, die memang sahabat yang sangat baik you could ever ask for. Hihihi. Aku rindu kau jugak la Cik Sabrina hoi. Heee.=D

The end. =D

No comments:

Post a Comment