Monday, March 29, 2010

russia metro bomb



ini metro.( ish, itu kaki orang putus ke?)

lepas solat maghrib tadi, mak kate 'syahir ade hantar message. die cakap die selamat alhamdulillah. pagi tadi ade bomb attack dekat metro Lubyanka'.

aku macam terkejut gile, macam tak boleh nak register, 'hahh, bomb kat moscow??!!!' kat otak. aku takut on behalf of my brother. aku rase risau. rase cemas. rase macam aku yang ade kat sane. then, abah terus call syahir. syahir kate pagi tadi, die bangun lewat siket. pastu ade sorang kawan die call, cakap tak payah pegi kelas hari neh. stesen metro tutup. kene bomb. Ya Allah, aku boleh bayangkan betape cemasnye student malaysia kat sane. Nak pergi kelas kene naik metro, tapi metro kene bomb!so macammane? syahir kate die tak keluar pergi mane mane pon since morning tadi. duduk dalam bilik je. so the conclusion is my brother is safe and so do other Malaysian students. ALHAMDULILLAH.

the bomb killed almost 37 people and the bomb was committed by two women. I was quite shocked bile dengar perempuan? like, wow, perempuan yang bomb tu? i didn't read the detail sebab macam tak minat. huhu.
antara yang cedera

antara yang deceased

InsyaAllah, kita doakan saudara saudara kita yang belajar kat sane atau yang tinggal kat sane, semoga mereka selamat dari segala bahaya. amin.

credits to google image for the pictures.

No comments:

Post a Comment