Monday, March 22, 2010

p besar here i come

wei wei wei, tadi aku lepas test jalan raya. haha. rase macam nak meloncat loncat lepas keluar kereta tu. what the fun la pass test jalan raya, walaupun markah cukup makan je. pada aku(aku je ea, org len tak terlibat) episod nak mendapatkan p besar neh bukan yang calang calang dalam idop aku. kadang kadang aku rase nak sepe'em pon tak sesusah nak dapatkan p besar neh.

tapi pada certain orang, nak dapat kan p besar adalah benda paling kacang dan simple skali. best nye kan jadik orang macam tu. serious best, tak payah nak tension kan pale hotak dan memenatkan jantung berdegup dengan kencangnye tunggu nombor giliran dipanggil time jpj test, tak payah nak nervous esok kelas memandu and bla bla bla. sampai mase, masuk kereta dan bawak dengan sempoi dan lepaknye. peh, aku jealous gile bapak ngan orang macam tuh. ok, tahniah la if you are one of them.

in one way, i think people who pass the JPJ on the first test are cool. i mean gile bapak punye cool. and congrats again if you happen to be that very person. gosh, how cool! i like!
//
ok, skarang nak cerita pasal jpj test tadi. ok bukit tadi, tayar tak masuk dengan berjayanye dalam garisan kuning dan pak cik uh takde bagi can dan muke kesian kat aku. so, aku terpakse keluar dari kereta kancil tu dengan gagahnya dan terus lapor kat pak cik bertugas yang buat muka 'takpe, awak cube lagi lepas neh dan bayar lagi duit kat tokeh saye jadi saye boleh dapat gaji lebih bulan ini, nrygnfygyu, gila hape aku merapok neh?.

ok la, bukit fail, nak buat cemane kan. takpa, kita kuatkan semangat, jalan raya lepas neh, mesti lepas jugak, nak tak nak kene nak jugak lepas. huhu. lame gila aku tunggu, dari pukul 11 sampai pukul 4. wah, tak sangka begitu lame. hehe. ok, fine, tengah tunggu tu, tibe tibe
'lihat awan disana, berarak mengikutiku, pasti dia pun tahu betape menggigilnye kepale hotak lutut aku tunggu giliran ' tiba tiba hujan pun turun dengan rapid KL nye. whakdtbdfj.

aku tau kite tak sepatutnye mencarut bile hujan turun, tapi dalam keadaan aku tengah cuak nak test jalan raye, keadaan hujan lebat yang memblur kan cermin bukan kondisi yang baik untuk aku bawak kereta. 'alah, nanti time dah ade lesen, kene jugak bawak kereta time hujan'. memanglah, tapi ini test kalau aku tak lepas, kene bayar lagi 120 tau. habis, bile aku boleh shopping? HAHA, tak guna betul, asyik nak meng'spend je kije. takpe, better spend dari kumpul banyak banyak tak guna. hohoho. kalis diri nampak?haha, sukahatila.

about 4;05 pm, my number pon dipanggil, dan aku pun bergegas la pegi kereta yang sepatutnye. eheh, masuk masuk kereta, mestila bagi salam dulu,hoh, pakcik rupenye. okeh. hujan time tu da reda siket so macam alhamdulillah, tapi still pasang wiper. 'apehal aku rase test aku neh macam lebih mencabar dari orang lain?mencabar dari segi cuaca yang sedang hujan' HAHA. perasan kejap. ok, sambung citer. time bawak kereta semua takde problem la alhamdulillah. yang tak boleh dibelah duenye tu (tak boleh bla) pak cik tu macam terkejut tengok i/c aku start 92. oo pak cik tu ingat aku neh da 23 tahun atau line line itu la. haha, takpe pakcik saye dah biasa, pak cik tak tanye anak saye dah berapa orang pun dah cukup bagus. kui kui kui. orait bebeh, aku dapat route B, and alhamdulillah, aku mahir la bab route tu coz route tu main kat dalam taman perlingkuterchenta neh jugak. alhamdulillah, everything pon ok, tapi ade satu part kat simpang tu aku terlupa nak masuk gear 1, budus, aku ngan muke comelnye cakap ' eh pakcik mintak mahap, sorry pak cik, sorry', actually aku pon tak tau ape relevannye aku say sorry, bunkannye aku telah tertumbuk perutnye dan meng'injured kan die pon, tapi tu la, aku cakap sorry kat pak cik uh. ok, whatever slips your mouth. and tibe tibe je da sampai balik kat berjaye tu.

hooray!!!!hooyahhh!!!!aku pass test jalan raya!!!alhamdulillah..sebelum keluar kereta tu pak cik jpj tu sempat bagi aku no. tepon nye. die kate 'nanti awak nak retest bukit tu awak call saye. InsyaAllah saye tolongkan'. eheh, rase gembira di situ. Alhamdulillah, aku tak henti henti cakap terima kasih kat pak cik tu, ' you don't know how happy you've made me feel today, you made my day, thanks pak cik'.

balik rumah dengan rase riang ria ribena walaupun belum lulus penuh. HAHA

No comments:

Post a Comment