Monday, March 8, 2010

letak sendiri tajuk kau

hehe, aku baru lepas chatting dengan Kak Zue..hehe, dan dia dah bagi semangat tok JPJ test nanti..sangat best..lebiu banyak banyak banyak Kak Zue...ehehe...

FIGHTO OH!!!yezza, betul tu..

nak tak nak, it's a process in life kan...process nak memandu...HAHA,so kene jugak hadapi, rase nervous itu normal, tapi jangan ruin everything sebab rase nervous tuh, whateva whateva..

ok sebenarnya hajat di hati menulis blog pada saat dan ketika ini adalah, tak semena mena aku rasa rindu pulak kat sekolah lama yang ditinggalkan masa awal form 4..SMKA Maahad Muar..yela, nak pindah SBP katekan, masuk la kat SMAP Labu pulak..bertambah la harga tiket bas aku dari RM11++ jadi RM26...hehehe

dulu kat Maahad aku pernah jadi pengawas, ehem ehem, start form 3 baru jadi pengawas bertauliah la..mase form 2 pernah jadi koopian, jaga koop dengan Julai ngan Meba...seronok sekolah kat Maahad, sebab cikgu cikgu best, nasyid sekolah best yang sekarang da bernama IZDAN..kawan kawan pun best, mak cik DM pon best, Cik Ita, Cik Normah, HAHA, aku anak emas Cik Ita, sampai sekarang masih ber'contact'..ehehe..

Dulu masa nak pindah sekolah, Cik Ita bagi hadiah kat aku ngan Sab..isk3, sedih pulak teringat mase tu...aku pun nangis la sekali tengok Cik Ita nangis..hehehe...

Kat Maahad juga aku belajar nak panggil orang 'KAKAK', yalakan kat rumah, aku takda kakak, so kat Maahad la buat pertama tama kalinya aku panggil senior kakak..dan bahasa kat Maahad dulu kalau time berbual dengan senior, kami guna, 'AKAK, ORANG'...hahaha, benda neh memang trademark orang Johor..membahasakan diri 'orang'.., contohnya, ''kak ain, tadikan orang nampak budak tuuuu.''sambil melirik penuh makna...HAHA..

Kat Maahad neh jugak aku kenal si Sabrina anak Pak cik Hassan merangkap BFF aku, InsyaAllah..hehe..aku sayang sangat ngan Sab neh sebab dia ajar aku banyak benda...banyak la...macam macam, ya la namenye die neh pon lahir dulu dari aku, so sikap dia mestilah lebih mature dari aku kan..HAHA, dan dia pon lebih 'alim dari aku...dia yang selalu ajak aku solat hajat, baca yasin time form 3...dia yang tukang bagi motivasi kalo aku nangis sebab homesick ke tension ke ape...dia yang tukang pujuk aku tau..orang lain pon ada pujuk jugak, tapi kalau Sab yang pujuk, lagi cepat aku baik..Dan atas sebab neh la, aku tak boleh tengok dia nangis atau sedih, nanti aku pon rase nak nangis sekali...hehehehe, sukanya mengada ngada ngan Sab, ahh, aku rindu semua neh..HAHA, tapi, aku ngan Sab tak lama, sebab, masa form 4 dia pindah KISAS dan aku pindah ke SMAP Labu...aku sangat sangat sangat sedih mase dapat tau die dapat KISAS and aku dapat SMAP...isk3, sangat sedih sampai kalau kene berlakon babak menangis time tuh, aku sanggup, tak payah guna eyemo untuk keluarkan air mata..HAHA..tapi tak pa, itula namenye hidup, bertemu dan berpisah tu semua Allah dan tentukan...ukhuwah tu masih terjalin walau kami tak bersua lapan mata (sebab kami pakai spek) tiap tiap hari lagi...dirinya masih termasuk dalam doa sehari hari lepas solat...=)), sayang ko banyak banyak sab!!!hehe, terima kasih atas semua em, semua la..tak tau nak cakap cemane...hehehe

okeh, habis satu perenggan untuk sahabat baik dunia akhirat...hehe...

So, skang nak citer pasal benda benda yang tak boleh dilupakan sepanjang berada di Maahad..

  1. ok, siapa masih ingat lagi teacher kamariah??atau lebih sering dipanggil PCK sebab namanya yang sebenar Puan Che Kamariah...aku pernah didenda oleh Teacher Kamariah sebab guna washing machine after pukul 11 malam...hehe, akibatnya, aku kene junjung baldi atas kepala ala ala aci hindustan gituh malam malam buta dekat dataran asrama opposite bilik study aspura..HAHA, kau tau apa itu MALU??ya,aku rasa malu gila sebab budak aspura yang tengah study kat situ semua melekat kat tingkap mengusha anak dara orang kene junjung baldi malam malam buta...what a scene betul..HAHA, lawak lawak..lenguh la jugak tangan aku neh, ye la baldi da la besar gabak, nak kasi stabil tak jatuh atas kepala lagi, mesti nak kene pegang kan...ish3...insaf2..eh siapa kate??lepas kejadian tu, masih menggunakan mesin after pukul 11 tapi hanya pada hari tertentu setelah sahih sesahih sahihnya, bukan Teacher Kamariah yang bertugas..ehehe
  2. ok, siapa masih ingat teacher Hasnah??ehehe, ini Form teacher masa form 1..pada suatu malam yang sangat panas, aku dengan Sab decide nak tidur atas lantai berlapikkan selimut Sab yang tebal gile..HAHA, jadik kami pun terbentanglah sama di atas lantai malam tu, get ready nak tidur, tapi biasalah perempuan kan, kalo dah name malam tu, start la berceghita tot tet tot tet tiada henti...tiba tiba...''hey sape lagi yang tak reti reti nak tidur tuh?!!!''suaranya bergema bak halilintar...keh keh keh..aku ngan sab pon buat buat tidur dengan nyenyaknya...Teacher pun masuk dalam bilik kami dan terus menuju ke arah pembentangan kami...''eh kamu jangan nak buat buat tidur..bangun sekarang, cepat bangun!!kamu ingat saya tak tau ea, hah''macam gaya mak tiri yang tengah emo..keh keh keh..aku ngan sab pun terpaksalah buat buat macam baru bangun tidur*gaya tepisat pisat mata* sebab dah kantoi..HAHA..teacher menyambung lagi, ''kamu naik atas katil masing masing sekarang..orang suruh tidur, berbual bual pulak eh, kamu nehh!!!''dengan geramnya Teacher marah..so, malam tu, kami pon cancel la plan baik punya yang baru nak start tu...hehehe, sedih sedih..yang pentingnya, Teacher Hasnah tak tahu pon yang orang orang tu ialah kami sebab malam tu gelap kan..eheheh, nasib baik, kalo tak, terjejas imej baik kitorang kat cikgu..keh keh keh
  3. ok neh pulak time form 4, dah nak pindah masa neh..aku, Sab ngan Liyana kene tolong Ustazah Rohana buat apa tah tak ingat dah kat bilik guru..agak lama la jugak buat benda tu..pukul 1 pagi gitu baru siap, tapi sebab esok tak sekolah kan, kitorang pon tak kesah, lagi seronok tolong cikgu kan..hehe..tiba tiba lepas da siap tu, teacher Hasnah ajak kitorang 'mengeteh' kat luar..aku ingat lagi, teacher ajak kitorang makan kat restoran Adam..heheh, teacher belanja nasi goreng apa tah, haha, aku neh, malam malam pon masih berselera, ahaha, same goes to Sab ngan Liyana...rase best gile keluar malam malam buta dengan teacher..ye la, nak fly cam budak laki, kami neh perempuan..bahaye malam malam keluar kan...Balik sekolah dalam pukul 2 gituh...lepas tengok tengok bintang kami pon masuk tidur...hehe..sempat lagi tu tengok bintang 3 biji kegemaran ramai...Subhanallah...=))
em, tu je la, nak tulis banyak banyak, malas..banyak lagi sebenarnye, pasal burger syarikat malam sabtu, pasal buah kedondong kegemaran ramai(aku x)ehehe, pasal skodeng di balik tabir kat surau, pasal mandi dan basuh baju kat tangki air, pasal skodeng putera time riadah dari bilik..HAHAHAHA, lawak gila...sekarang tak tau la apa ceritanya..Maahad pun da banyak berubah..banyak bangunan baru..dah semakin canggih nampaknya...

No comments:

Post a Comment