Friday, March 26, 2010

kitchen war

bangun tidur terus ke dapur sebab rase bersemangat nak masak. hahahaha, sejak bile kah ini?? ahh, aku tak kira, nak jugak masak!!

bukak peti ais, mak dah bawak turun ayam so aku just perlu basuh dan pilih bahagian mane yang nak dikerjakan. bukak fridge paling bawah pulak, dan berfikir, ayam BBQ ke ayam masak tomato?? oh, aku decide nak ayam masak tomato sebab ari tu aku buat BBQ pastu rase die kurang menawan. -_-'

yeah, aku pon membasuh dengan sebasuh yang mungkin dan menselet kan kunyit dan garam untuk digoreng dulu. neh care aku masak, goreng dulu baru buat kuah, takda orang ajar pon, suke suke hati je mengeksperimen, sebab tu selalu tak jadik. wahahaha.

and now masukla bab paling mengerikan time menggoreng ayam.

pop pop pop minyak panas meletup letup. aku pon ter 'au au au au sakittttt', HAHAHA, huh, ko nak ajak aku berperang ye minyak? huh, aku tak kire, aku lapar. berbekalkansekeping(heh) penutup periuk di tangan kiri, dan senduk di tangan kanan ala ala Prince of Persia(eh eh?) beserta semangat kebulur yang semakin menebal, aku pon mengerjakan kan ayam ayam dalam kuali. tapi kuasa minyak yang meletup letup lagi kuat harimau daripada Prince of Persia (ehh??) . Princess of Persia(eh?) terpakse pasrah bile 2 titik minyak panas tu berjaye landing atas tangan kiri nya. isk isk isk, tak gune kau minyak, eh, tak tak, tanpe kau, ayam ayam itu takkan masak. hehehe

gitula ceritanye, sekarang neh princess of persia tengah mentaip dengan bersungguh sungguh walaupun terase perit dan pedih di tangan kiri. ahahaha

aku memang suke marapok, don't blame me, blame the chicken(what?!!!!). =))

No comments:

Post a Comment