Tuesday, March 23, 2010

care pecah masuk toilet berkunci

nak tau tak ape bende yang sangat annoying pada aku skang neh?

neh die:
adik aku suke sangat kunci pintu bilik air lepas die gune. disebabkan toilet itu connecting dengan bilik tidur aku,time aku nak gune, aku kene lari pergi bilik die dan masuk toilet dari sane. haish, cube bayangkan kalo tengah time emergency, tak ke rase macam nak cepuk adik aku tu dan jerit kuat kuat, ''woi, pas gune toilet bukak la balik pintu tuuuuuuu!!!!!!!!''ha kau,aku tulis bende neh sebenarnye sebab aku baru je lepas kene..huhu, tu la pasal dengan penuh geramnye melempiaskan amarah di blog..hohoho

tapi sebenarnye, perkara neh da berzaman zaman terjadik kat rumah aku neh. sejak dari zaman mak lin duduk same same ngan kitorang lagi. time tu sangat lawak. semua benda nak diingatkan. sampai kene tampal kat pintu toilet nota 'dah flush jamban ke belum?' KAHKAHKAHKAH..tu la sape suro meninggalkan 'balak harum' dalam jamban?hahaha.lawak gile gile. tapi tu dulu la kan, time kecik kecik comel lote lagi..huhuhu, skang neh sapa yang buat gitu lagi akan dimalukan di khalayak keluarga ramai..hahaha

sebenarnye ade je care nak membuka pintu toilet tu tanpe perlu berlari ke bilik sebelah sambil menahan pressure dari urinary bladder atau anus(wahahha), tapi perlu ade satu keping coin, paling kecik 10 sen la. 5 sen nipis dan kecik sangat. ha, firstly, kalo orang nak lock pintu kene tekan yang kat tengah tengah doorknob kan, ha, cube tengok the other side of that thing. ha, kat belah situ ade macam satu slit tau, (aku tak tau la door knob korang ade ke tak slit tu). tapinye, aku amek coin tu, masukkan kat slit, pastu pusing kuat kuat(clockwise ye) sampai bunyik 'ketik/ketong/dodd'(bunyik mungkin berbeza mengikut material pintu) dari dalam toilet..ha, bile bunyik suda berbunyik(ape?) maksudnye, pintu suda terbuka. YAY, sekarang boleh qada' hajat atau ambil wudhu' dengan berseleranya!!hahaha, tapi sebab tadi takda coin, terpaksalah aku berlari dengan pantasnye kalah syazwi aiman dan hanan lari..haha, tibe tibe masuk name 2 orang olahragawan/wati SMAP Labu. hohoho

teknik neh telah diguna pakai sejak berkurun lame nye, sejak zaman berzaman bak ayat di atas tu. pengajar atau founder nye aku tak taula sape. tapi rasenye mak lin la neh. mak lin memang pakar segala pakar mencari jalan keluar bagi masalah masalah keluarga. huhu. sayang mak lin banyak banyak.

*mak lin tu mak sedare aku..
*woi, korang jangan apply teknik neh time orang tengah mandi, ingatlah Allah itu maha melihat..tak baik, dosa bosar terkejutkan orang tengah mandi..haha
//
wey nak tau tak, sejak akhir akhir neh jari manis tangan kanan aku selalu jadi mangsa keadaan. hari tu kene minyak panas time masak sayur dengan bersemangatnya, hari neh plak, tersepit kat pintu robok barang kemas(tipu je) mak aku. alahai jari manis, tuan minta maaf banyak banyak, sian you, sakit kan..huhuhu, ini jari penting woo, kalo tengah potong kuku, jari neh diberi perhatian lebih, haha, bragging! tak de la, tapi betul ape, penting tau jari neh, (bukan jari neh sahaje, 20 jari ini sangat penting), untuk menjalani hidup seharian dengan penuh semangat dan yakinnya, InsyaAllah...huhu

okeh, rasenye, cukuplah sudah saye menaip, dan tersampailah sudah isi hati yang berkoyan koyan neh kepada blog, with that, saya mengundurkan diri, p tdo p tdo semuaaa...=p

No comments:

Post a Comment