Saturday, June 25, 2011

Habis Exam Yahooooo..!!

Assalamualaikum.

Yay, exam was over..!!! Happy gila. Sekarang ada cuti 3 hari untuk rehatkan otak semua. Aku macam biasalah. Waktu cuti macam ni, takda benda yang lebih menggembirakan dari mentengok movie, movie mentengok aku dan jugak berfacebook dan berblogging. Ye, hobi tipikal yang sentiasa limited waktu bukan cuti. Sampai kene puasa blog. Huhu.

Semalam, kitorang satu floor pergi picnic kat pantai Ma'murah. Not bad la tempat tu. Charge masuk 11.25 genih. Mahal kan. Tapi worth it rasanya, sebab kerusi plastik disediakan untuk duduk melepak tepi pantai tu. Makanan luar pun boleh dibawa masuk. So, boleh jimat dari segi tak perlu beli makanan kat Ma'mura tu. Lagipun, kat situ boleh sewa basikal. 8 genih sejam. Aku pun sempat pinjam basikal orang pusing seround dua. Puas!

Reached the beach around 7.30am. Then, makan sarapan ringkas, sharing pasal Ukhuwah sikit, pastu terus terjah pantai. Ombak dia Subhanallah, kuatnye menghempas-hempas badan. Senak perut dibuatnya. Aku mandi tak lama pun. Cuak la ombak dia tinggi semacam. Aku ni dah la pendek, kang hanyut dibawa ombak tak ke naye namenye tu. Paranoid punya pasal, aku naik ke darat pastu ajak yang lain main game.

Main isi air dalam botol dan cari gula dalam tepung. Yang paling best mestilah main cari gula dalam tepung. Orang arab pun pelik tengok kitorang buat ape tiup-tiup tepung. Habis muka macam tepung gomak. Aku ngan Raihan dapat nombor 2. Dalam masa 2 minit, kitorang berjaya keluarkan 6 biji daripada 20 dalam pinggan tu. Hai, sabo jelah. Habis keras tudung aku kena tepung tu. Macam letak lilin 3 tan, tahu.

Kitorang ada ambik gambar muka tepung gomak tu guna handset. Tapi ada cerita sedih yang berlaku on the way balik ke asrama. Raihan and Sha punya handphone kena kebas ngan mak cik Arab. Heh, aku pun tak tahu lah nak cakap cemana.

Tapi, untuk peringatan kita-kita yang kat Mesir ni, agak-agak duduk dalam tramco pastu ada makcik ke pakcik dok himpit-himpit tetiba, peganglah beg anda dengan keras dan rapat dan ketat dan berwaspada. Ok! Modus operandi dorang ni sangatlah licik sebijik macam Seth Tan dalam cerita Nora Elena tu ha. Dah rogol orang pastu curik hati orang pulak. Dengan menggunakan kata-kata manis dan berbuat baik. Eh, kang ade pulak yang sentap ni kang. Hehe.

Hari ni, muka aku tegang je. Ngan bibir-bibir sekali turut tegang. In the end, everyone gets their happy part.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment