Friday, June 17, 2011

Exam oh Exam

Assalamualaikum.

Hai semua. Lusa exam dan aku dah penat gila baca buku tulang, buku urat, buku pembuluh darah, pembuluh betung loji pembetungan dan apa-apa lah. Penat. But guys, let's make the exhaustion worth it!

Wuwuwuwuw, penat nye baca buku. Tak sabo nak habis exam. Ada lagi seminggu nak habis exam.

Tadi, sebab terlalu muak mentengok buku, aku sms Abah. Tanya pasal orang-orang kat Malaysia. Abah kata Ali tension kat sekolah. Dia failed Add Math. Heh, cerita tipikal pelajar Melayu. Aku pun sama je dulu. Tak pernah failed tapi sikit lagi nak failed. First exam form 4, aku dapat 42 je. E8 kot. Tolak 3 terus failed. Apa yang aku nak cakap kat adik aku now is;

Lepak je, awal-awal memang tak faham satu hape pun addmath tu tapi lama-kelamaan, eventually, kita akan faham jugak. Trust me. Aku dulu time nak SPM baru aku reti buat Function. Haha, punyelah berzaman aku ambik masa nak memahamkan Function. Even kita tak terer addmath, tapi kite boleh masuk dalam kategori insyaAllah A masa SPM. Heh, nampak benau study addmath sebab nak exam je. Tapi itulah hakikatnya. Yang penting usaha. Jangan penat buat addmath. Memang la malas gila nak buat latihan sebab nak buat pun tak reti. Seriously, memang macam haram bak kata ko. Tapi apakan daya. Ce beli buku yang ada solutions sekali. Senang nak check. Again, yang penting is usaha gigih dan keazaman. All the best mera bro.

Secara jujurnya aku selalu berfikir, practically, bila masa pulak nak guna simultaneous equation tu time shopping? Bila masa nak guna function tu? The sin cos tan? Solutions of triangle? Index? Haha, ok aku taknak cakap dah sebab aku memang lemah bab nombor ni. Excuse me.

Ok dah. Aku nak rentikan penulisan aku ni. Baik pergi hafal tulang atlas Dr. Fiky. Bubbye everybadeh.

Nota kaki 1: Aku ke hulu ke hilir ngangkut buku. bacanya tidak. Mungkin perasaan 'perasan membaca' tu menjamin keselesaan hati apabila bergerak ke hulu ke hilir.

Nota kaki 2: Time penat-penat ni la nak kena memperbaharui (tajdid) niat. Kita belajar ni untuk agama kita jugak. Kita nak bantu agama Allah. So, semangat semangat! 

Wassalam.

No comments:

Post a Comment