Sunday, May 22, 2011

Portofino; Egyptian food with Italian Sprinkle

Assalamualaikum.
This one post dah lama tersadai dalam bakul, sampai terlupa nak post.

Setiap kali nak pergi rumah kawan area Kemsyiza (Camp Caesar), mesti Portofino jadi landmark dia. Aku dok berfikir Portofino tu apa dia? Bila dah lama sikit, baru lah tahu Portofino tu adalah sebuah restoran. Ingatkan shopping complex ke hape. Ok tak tak.

Saje je nak try makan kat sini. Dah lama jugak tak makan luar masa tu. So, lepas survey rumah area Kemsyiza tu, kitorang decide nak makan sini. So, let the pictures speak, ok. Lagipun, aku kurang sihat sebenarnya. Alasan, alasan. Hehe.


Alas pinggan. Nak jugak.


Chicken Faheta (Fajita). From outside.



See what it got inside! Some chicken broth yang biasa-biase je, marinated dgn spice yang gitu-gitu. Tapi fries dia yummay! Alah fries je kan. Aku goreng kat rumah pon sedap. Haha.

Seafood Lasagna yang besar. Dan dan dan, ok la. Biasa biasa aje. Muak kalau makan sorang-sorang. Siapa boleh habiskan sorang-sorang adalah terror. Yakni, kuat nafsu makannya dan tabah hatinya. Eh, rapuan apakah ini?


Shish Towuk and rice berbentuk bunga. Takdak kuah maa. Nak tercekik dibuatnya kitewww tawww. Huhu.

Kesimpulannya, biasa je. Takda apa yang membuat aku nak datang balik kat sini. Selain mempunyai kepala paip berbentuk tengkorak dan red carpet, restoran ni jugak agak mencekik tenggorokan. So, lebih baik kita makan kat KSP saja. Hahaha, aku ni. Makan mana-mana pun, last-last mesti cari KSP jugak. Sebab dah terbiasa membesar dengan air tangan ustaz ustazah Al Azhar mungkin? Kuang kuang kuang.

Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment