Friday, November 5, 2010

Happy birthday to you, Milo

Hari ni hari yang berbahagia buat sorang kawan aku. Tak, bukan sebab die kahwin ari ni. Tapi sebab hari ni dia dah 18 tahun. Heh.

Cik Balqis aka Bam:

Bam, kenangan kita time kat sekolah rendah tak banyak kan. Kita tak berapa rapat ek. Tapi aku still ingat time kau gaduh ngan Lamzahu pastu kene marah ngan Teacher Sam. Mase tu teacher sam bujang lagi, skang dah berkeluarga. Harap kau maklum pasal perkembangan cikgu tadika kite tu. Heh.

Lepas UPSR, kita dapat result gempak kan. (5A gempak kot, Hahahaha) pastu kita masuk Maahad Muar. Time kat sini baru aku pandai kawan ngan kau kan. Setiap kali balik asrama, time semayang maghrib mesti kita nangis kan. Hahaha. Lawak lawak. Eii kau kuat nangis, pastu aku peluk kau suruh diam, Isyak dah masuk. Hahaha. Eh macam terbalik kan. Lalalala~

Tapi kita tak lama bersama kan. Aku pindah SMAP kau still kat Maahad lagi. Tapi kita still tak lost contact. Bak kate orang makin jauh makin sayang. Hahaha. Macam skarang ni la jugak. =P

Sepanjang aku kenal kau kan wei, aku boleh conclude yang kau ni sangat berdikari orangnye. Kau dalam bab-bab kemandirian hidup memang one step ahead la dari aku. Ko dulu pandai lintas jalan besar dari aku. Ko dulu dapat lesen dari aku. Ko dulu yang hapal jalan nak gi Kipmart dari Taman Perling. Ko dulu pandai masak sup sayur ngan goreng ikan. Ko dulu yang tahu nak amek lesen mesti cukup 17 tahun. Heh, aku mane la tahu bab-bab ni sume. Memang lambat gile. Amek lesen pun 3 kali. Ok orang lain diam skang, jangan gelak. Panggil bam karang. Wihihihi.

Aku suka dengar cite kau wei. Ko ni berani. Ade guts untuk buat macam-macam benda. Ingat tak cerita pasal ade orang gila naik motor usha kau depan Perling Mall. Ala, yang nak curik purse ko tu. Pastu ko cangkung, amek pasir, baling kat mata orang tu. Pastu ko lari. Hahaha. Gua salute cite tu sampai skang wei. All time favourite.

Pape pun bam, InsyaAllah aku doakan kau berjaya dalam hidup kau. Orang yang ade motivasi macam kau dalam diri InsyaAllah berjaya. Jangan sedih-sedih tau. Jangan masam-masam. Smile. Macam aku. Hahaha. Ha, macam tu. =P. Ok bam, aku nak hexam ni. Terima kasih wish good luck kat aku. I’ll do my best, InsyaAllah.

Happy 18th birthday my friend, have a blast one and don’t forget me though I’m away from you. Ingat ni, makin jauh makin sayang. Haha, gelis la!

No comments:

Post a Comment