Thursday, October 28, 2010

Nilai Setupperware Kek Kukus

Setupperware ye. Haha. Sorry A Samad Said, jangan marah saya, saya gune kali ni sahaja. Macam lah die tahu bukan. Btw, fyi, aku penah jumpe die kat Masjid Negara tau, korang penah? Haha. Jumpe kat masjid ha, bukan tempat main-main, penuh barakah okeh. Baiklah, takda kaitan betul perenggan ni dengan cerita sebenar.

Cerita sebenar;

Hari Ahad lepas, aku, Raihan, Farisya ngan Fatin pergi makan angin sekitar Alex ni. Makan angin bukan cuci mata. Hep, biase die. Pergi Fatahalla naik teksi pastu mulut aku gatal pergi tanye pakcik teksi tu anak die berapa orang. Pastu die kate die takda anak lagi. Bujang. Ha amek kau. Cuak aku sekejap dalam teksi tu. Dah la aku dok depan. Hahahaah. Tapi Alhamdulillah, semua selamat tanpa sebarang peristiwa horror, Ya Allah, Nauzubillah.

Lepas beli barang kehendak bukan keperluan kitorang pergi rumah Iji kat Kemshiza. Nama sebenar tempat tu Camp Caesar tapi orang arab sebut kemshiza, kite ikut jela, takkan nak tukar suka hati kan. Ok dah sila maju ke titik sebenar. Heh.

Pergi rumah Iji untuk makan-makan dan nak amek barang dari Malaysia skali. Yeah, my abang sedare baru balik dari tanah air bawak orang rumah sekali. Hek, sekarang sudah berorang rumah, kemain lagi die.

Kak Yus, wifey abang sedare masak terbaek! Suka sangat. Menangis makan Hahaha, tipu je kak jah hoi. Dah puas makan, pergi tengok beg yang orang Malaysia hantar. Check content. Tiba-tiba kak yus bawak setupperware kek kukus daripada mak. Wah kek kukus! favourite wa sejak lahir lagi. Ezejeret lah wei.

Sob sob sob. Aku terharu, siket lagi mahu nangis hokay. Tapi mestilah kena cover strong kan. Big girls don't cry kot. Haha.

Mak punye kek kukus sangat sedap. Resepi uncle mat gebu lah katekan. Sedap Ya Allah. Aku punyelah kedekut nak makan. Haha. Ade lagi ni ha. Sape nak mestilah tak boleh. Acah je kak jah. Nak, jemputlah datang bilik, jangan malu jangan segan. Aku ni pemurah orangnye. Hahaha.

Okay dah la. Aku dah mempukal entry plak ye. Lame tak hapdet le katekan. Kak jah busy la setadi skang ni ha. Baiklah, minta diri dulu. =D

No comments:

Post a Comment