Saturday, October 9, 2010

Hari Makan-Makan

Salam ‘alaikum...

Howdy people? Hope everybody is alive and kicking!

Semalam adelah hari kegemaran saya dalam satu tahun. Iaitu hari makan-makan. Dari pagi sampai ke malam orang belanje saya makan. Macam mahu menangis terharu-haru aku dibuatnye. Ceh mane ade la. Bayar tau yang pagi tu.

The first thing in the morning, we had satu majlis ni. Name die Sambutan Aidilfitri dan Keraian Raja Sehari. Kite highlight kan raja sehari tu yer. Hehe. Kat Mesir ni, ade students yang kahwin time belajar. So, kite horang celebrate la tok dorang sekali. Pagi tu dapat makan nasi minyak la lebih kurang. Dengan ayam kurma. Tapi rase tak same ngan kat Malizi, itu of course. Tapi sedap la jugak. Tapi aku tetap gembire daripada makan oat je tiap tiap kali breakfast. Apesal banyak sangat tapi ha?

See the nasi minyak please, sorry gambo tak sempat pusing


Majlis ni name je Sambutan Aidilfitri dan Keraian Raja Sehari. Tapi haku tengok orang lebih focus pada yang highlight tu, ape pasal? Hehehe. Pape la, yang penting makan free. Wakaka.

Tengahari pulak, after zuhur, kite pergi Majlis Sambutan Aidilfitri dan Ramah Mesra dengan Mejar Jeneral Dato Seri Jamil Khir bin Baharom, panjang bukan name title beliau? Kat Dewan Mulkiah, Iskandariah. Pergi sane naik bus, ape kelas jalan kaki? Haha. Aku hengat dewan die biase biase je. Sekali masuk, fuyyoo gila dewan dia. Terpengsan 10 saat aku di pintu masuk itu. Cewah, acah saje. Kat sini makan style arab siket, please. Tolong tengok gambo hini, penat aku amek, tahu. Haha, amek satu gambar pun penat, betul perlu basuh otak ini anak.
Please help yourself,


Ini nasi aku tak sure namenye. Ade kuftah, the black one. Macam daging.
Roti Arab yang gebu dan montel.
And right after the ceremony, kite horang pergi pulak Sambutan Aidilfitri Isma. Name pendek die Safi Rania. Ok tak lawak. Safi cukup. Dapat makan malam free pulak. Makan laksa dan makanan humble masakan senior senior hebat kami. Cehlamak. Gambar, mintak mahap banyak tak de disediakan. Sebab beteri henpon king KOng sudah.
On the way balik kan, mase tunggu tram kite jumpe satu family pompuan ni. Mule-mule diorang tengok-tengok kat kitorang. Pastu aku senyum-senyum la. Pastu pompuan arab tu tanye ‘Ismak eh?’ Nama awak sape? Aku jawabla dalam seleng Arab: ‘ethiqe. Kalau cakap Atiqah mesti dorang tanye lagi sekali, sebab tak paham. Pensyarah aku la yang ajar ni. Pastu kan, adik pompuan tu belikan kitorang sume chewing gum. Baik gile ah. Caya sama lu. Tetibe haha. Walaupun hanye chewing gum sebijik 5 sen, tetapi jangan pandang sebelah mate keikhlasan diorang menerima kite di bumi mereka. Ha sudahhhh.....

Ok, esok kelas modul 2 akan start kat fakulti Mwassah. Kena naik teksi, halamak!!! Kene bangun awal, halamak!!!! Hadhoii cemek molek!!! Hahaha.

P/s: Air sejuk syadid kot skang ni. Lepas amek air semayang je, kluar je dari toilet tu macam meruap ruap sejuk die tu kat kepala tau. Baju tebal tak beli agi. Jangan sampai aku pakai labcoat+cardigan+jaket mara dalam rumah ni! Fashion Crime itu namenye..

No comments:

Post a Comment