Sunday, August 15, 2010

Berjiwanggan

Salam 'alaik people.

Fuh, sejak balik dari kolej, aku rasa hidup ni hanya berkisar tentang shopping dan shopping. Best memang best, tapi kalau shopping bulan tak puasa lagi best. Hihahaha. Astaghfirullah, sengal la kau ni Tiqah.

Aku baru balik dari KL sebab bapa bekerja mengajar orang. Kerja kami pula membeli belah, of course. Penat. Sangat penat. Dah la ramai orang. Bising. Puasa pulak tu. Hep hep biasa dia merungut! Ok potong yang 'puasa pulak tu'. Hihi.

Aku rasa sayup dan hiba sebenarnya. Sebab kat KL tu, aku shopping barang-barang nak bawak pergi Mesir. Cepatnya dah nak terbang dan belajar lagi.

Aku rasa cam tak ready lagi nak terbang keluar dari bumi Malaysia ni. Rasa cam tak ready lagi nak duduk jauh dengan family. Tidak, aku kecik lagi maa. Pastu pastu, nanti mesti mak abah sedih sebab takda orang kat rumah. Makan pun tak selera bak kata mereka. Waaa, sedih la. Tolong haku, please help me.

Tapi cam sengal tetiba nak sedih. Dah dapat chance emas nak sedih-sedih pulak. Haha. Ape la kau neh. Memangla, aku seronok dan gembira dan apa lagi yang seangkatan dengannya, tapi sikit sebanyak aku ada rasa sayup jugak. Sedih la kot nak pi terbang di usia remaja aku ni.
Phew, bila ditengok dalam lingkungan yang lebih luas, aku akan menghabiskan sisa usia remaja aku kat bumi mesir, tahu! Dan itu adalah ........... adalah apa???

Aku pun tak tahu la. 6 tahun itu lama. Dan aku tak tahu apa yang akan berubah dalam masa 6 tahun tu nanti. Aku takut nak fikir pasal tu semua. Tapi, pape pon, kita kena tawakal kan. Kita pergi dengan niat yang tulus suci berkrim macam mcflurry, haha, tetiba. InsyaAllah dipermudahkanNya. Amin.....=D,

Cheers la wahai hati!!!! Jangan pikir tang tu. Pikir yang syok syok aje. Go go!!! There's so many things ahead of you. They're waiting. Don't you wanna meet them??

No comments:

Post a Comment