Friday, May 28, 2010

Aku di sana

Ini post ketiga dalam masa satu hari. Sangat bersemangat. Sangat produktif. Sangat kagum dengan diri sendiri. Blerghh.

Ok, ini post pertama dengan laptop pertama. Wehehe.

Tadi sebenarnya niat di hati nak cari bahan untuk assignment PI, tapi last last aku membahan kan belog ini disamping mengeratkan ukhwah dengan rakan rakan di facebook. Eceh mengeratkan ukhuwah, nampak sangat nak cover line. Biase dia.

Next week exam. Hmm cuak?? Mestilah cuak. Dahla competitive tak hengat. Jeng jeng jeng...

Aku nak cerita la pasal life kat KTT ni. Sebab aku rasa KTT ni best walaupun tak semewah kolej lain, Ehemm.

Selalunya aku bangun paling last dalam bilik aku, hehe, biase aku ni, memang suke bangun last last, selagi semua orang tak bangun, selagi tu aku takkan bangun melainkan sebab sebab yang tak dapat dielakkan misalnya tiada air. Hahaha. Solat-mandi-siap siap, pukul 7.30 bus akan sampai untuk angkut kami pergi kolej. Selalunye pagi pagi, pak cik bas akan bukak Sinar fm, dengarla lagu lagu retro yang mengasekkan telinga.

Sampai kat kolej, pergi musolla dulu, tunaikan ape ape yang patut, pastu baru pergi breakfast. Kadang kadang kalau breakfast sampai awal, kami makan la dulu. Kelas first start pukul 9 pagi, everyday. Truth be told schedule kitorang memang tak pack mane pon. From 9am to 1 pm ade 2 subjects. Then rehat sampai pukul 3, and the class continues to 5pm.

Lepas balik dari kolej, solat, aku ngan Yana akan pergi rumah 23. Selalunya la, (kadang kadang tak sampai jugak rumah dorang tu). Sebabnya nak beriadah kat sana. Eceh, beriadah, ada agenda tersembunyi di sebaliknya. Hahaha. Dalam kol 6.45pm kami balik rumah dan siap siap untuk solat. After dinner, masing masing study.

See, tak pack pun kan jadual kitorang. Tapi tapi tapi, kitorang kene hafal banyak perkataan bahasa arab, nak tambah vocab la katekan kan.

And to be honest, I really like learning to speak Arabic except time bina ayat dengan Ust Jo. MasyaAllah Tabarakallah, menggigil pale lutut aku nak bina ayat, sampai Ust sendiri gelak tengok aku yang gabra ni. Haha, mesti obvious gile kan. Ya la, ko bayangkan, nak kene pikir satu ayat yang takkan ade orang cilok dari ko. Bukan senang tau(at least for me). Paling sengsara kalau ko dah siap buat ayat baik punya, tiba tiba orang depan sebut ayat tu kat Ust. Perit perit...Pastu jarak orang tu ngan ko cume selang 2 kerusi je. Huh, amek kau.!! Walaupun ia tak pernah berlaku pada aku, tapi aku cuak la jugak kan, mane tau ia berlaku..Ish simpang malaikat 44.

No comments:

Post a Comment